تعداد بازدید: 2055

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 14 تير 1388-0:0

آقاي رييس جمهور،لطفا" به کجور سفر کنيد

رييس شوراي اسلامي دهكده كندلوس طي نامه اي از احمدي نژاد دعوت کرد تا به کجور سفر کند.


جهانشير شيخ الاسلامي رئيس شوراي اسلامي دهكده فرهنگي و تاريخي كندلوس طي نامه اي مردمي، به دكتر محمود احمدي نژاد -رياست جمهوري اسلامي ايران از وي جهت سفر به اين منطقه محروم دعوت کرد.

 وي در اين نامه به گوشه هايي از مشكلات عديده منطقه محروم كجور مازندران پرداخت و از رئيس جمهور  درخواست نمود تابه منطقه كجور مازندران سفر  و ضمن بازديد از مناطق مختلف كجور از نزديك با مردم كجور نيز ديدار و گفتگو نمايد.

متن نامه ارسالي به اين شرح است:

 بسمه تعالي

 حضور ارجمند رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد

سلام عليكم

 ضمن تبريك انتخاب مجدد حضرتعالي...اينجانب بعنوان رئيس شوراي اسلامي دهكده فرهنگي و تاريخي كندلوس و عضو كوچكي از سرزمين بخش كجور مازندران و به نيابت از مردم كجور چند كلامي با شما سخن دارم...

كجور قهرمان پرور يكبار ديگر با حضور حداكثري خويش و راي بالاي 82 درصدي به جنابعالي وفاداري خويش را به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و رهبر معظم انقلاب اسلامي و دولت عدالت پرور و مردمي اعلام داشت.

كجور مازندران با تمامي استعدادها و توانمنديها به دلايل مختلف محروم واقع شده است، به نحوي كه در دولت سازندگي به عنوان بخش محروم شناخته شد؛ اين در حاليست كه كجور مازندران داراي نخبگان علمي،فرهنگي،مذهبي،سياسي، ورزشي و ... از قديم الايام تاكنون مي باشد كه از جمله آنها آيت الله نظرپاك كندلوسي و آيت الله شيخ فضل الله نوري كجوري هستند.

 يكي از خواسته هاي به حق مردم غيور و ولايتمدار كجور اين است كه رياست محترم جمهوري اسلامي و هيات محترم دولت را در منطقه محروم كجور مازندران از نزديك ملاقات نموده تا مشكلات عديده شان را با رئيس جمهور مردمي و محبوب خود درميان گذاشته تا غبار محروميت از اين سرزمين سرسبز ، پرافتخار ، نخبه پرور و تمدن ساز زدوده گردد.

کجورنام منطقه ای است از طبرستان ( مازندران کنونی ) با وسعت حدود 500 هزار هكتار و 68 پارچه روستا با جمعيتي بيش از 65000 نفر بطور شناور در قدیم رویان خوانده می شد.

این منطقه قصبۀ مرکزی دهستان بلده در بخش مرکزی شهرستان نوشهر است.در سال 740 هجری برابر با 1240 میلادی استاندار جلال الدوله اسکندر بن زیاد شروع به تجدید بنای قلعه شهر کجور کرده بود و چون این این شهر در موقع تاخت و تاز مغول خراب و ویران شد وی در سال 746 هجری در اطراف آن شهر بارو کشید و بنای آن را تجدید نمود.

 از نظر جغرافیایی این منطقه بین دو کوه دماوند وعلم کوه واقع شده است.منطقه كجور از مغرب به چالوس ، از مشرق به سولده نور ، ازجنوی به نور و از شمال به دریای خزر مشرف است. دین اکثریت این منطقه اسلام و مذهب شیعه می باشد. سکنه منطقه رانيز گیلک ها و خواجه وندها تشکیل می دهند.

 منطقه کجور به علت داشتن وسعت مراتع دارای پراکندگی نسبی است و اکثر روستاها از هم فاصله دارند از جمله مشكلات كجور مازندران كه مي توان به آن اشاره نمود:

 1-پراكندگي روستاهاي كجور مازندران و قرار گرفتن آن در منطقه حفاظت شده البرز مركزي موجب آن گرديده است تا سرمايه گذاران و كارآفرينان نتوانند در اين منطقه سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال نمايند كه اين امر موجب مهاجرت خيل عظيمي از روستاييان به خصوص قشر جوان به شهرهاي بزرگ و كوچك گشته است و طي ساليان متمادي مشاهده شده است كه سازمان حفاظت محيط زيست به علت بي توجهي و توجيهات غيرمنطقي همواره مانع پيشرفت ، شكوفايي و رشد و اعتلاي منطقه كجور گرديده است چرا كه بدون در نظر گرفتن شرايط اقليمي ، آب و هوايي ، فرهنگي ، گردشگري و ... از هرگونه فعاليتهاي صنعتي ، دامداري، كشاورزي جلوگيري بعمل مي آيد.

 اين درحاليست كه بخش عظيمي از منطقه ياد شده فاقد هرگونه پوشش گياهي و جنگلي مي باشد و عموما در گزارشاتي كه به مقامات بلندپايه سازمان حفاطت محيط زيست كشور ارسال مي گردد به هيچ يك از واقعيتها و موارد فوق الاشاره توجهي نمي شود.

 2-همانطوري كه استحضار داريد پيشرفت هر منطقه نيازمند زير ساختهايي از قبيل راههاي دسترسي، مراكز مخابراتي، برق، گاز ، بهداشت و درمان ، آموزش، خدمات اداري همانند شهرداري ، دواير بانكي ، ايستگاه آتش نشاني، اور‍انس 115 ، حمل و نقل، اقامتگاههاي مناسب، مسكن مناسب و ... مي باشد كه از اين جهت بخش كجور متاسفانه در محروميت و محدوديت شديدي بسر مي برد

 3- توجه ويژه به منابع انساني ، پتانسيل و استعدادهاي بالقوه منطقه محروم كجور مازندران كه همواره يكي از خواسته هاي مردم فهيم و ولايتمدار كجور مي باشد

 4- خوشبختانه پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران و در زمان فعاليت سه دوره اول نماينده محترم نوشهر و چالوس و كجور و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي و با تلاش و پيگيري مجدانه حضرت حجت الاسلام و المسلمين حاج آقا افرازيده و ساير مسئولين محترم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خدمات ارزنده اي در بخش كجور مازندران صورت پذيرفته است اما پس اتمام دوره فعاليت ايشان،متاسفانه نمايندگان بعدي توجه كمتري به كجور داشته اند كه اين امر كاملا در نزد مردم فهيم و ولايتمدار كجور مازندران كاملا ملموس و روشن است.

 لازم به ذكر است در دولت محترم نهم اقدامات ارزنده اي نيز صورت پذيرفته است كه تنها بخش بسيار اندكي از خواسته هاي مردم كجور را تامين نموده است.

 5- ترغيب و تشويق سرمايه گذاران ،صنعتگران و كارآفرينان جهت سرمايه گذاري در منطقه كجور با توجه پتانيسلهاي موجود در منطقه و حمايت همه جانبه از آنان

 مردم كجور مازندران از هم اكنون جهت حضور و بازديد حضرتعالي و هيات محترم دولت از بخش كجور مازندران و آشنايي هر چه بيشتر با مشكلات عديده اي كه مردم با آن ساليان سال دست و پنجه نرم مي كنند لحظه شماري نموده و مقدمتان را گلباران مي نمايند.

 با اميد به اينكه اين خواسته مردم كجور مازندران مورد اجابت حضرتعالي و هيئت محترم دولت قرار گيرد و يك رخداد تاريخي ديگر بر برگ زرين و پرافتخار كجور مازندران افزوده گردد.

صدها فرشته بر آن دست بوسه مي زنند، كز كار خلق يك گره بسته وا كند

 با تقديم احترام

جهانشيرشيخ الاسلامي، رئيس شوراي اسلامي دهكده فرهنگي و تاريخي كندلوس

محمدحسين ملايي كندلوسي - (mazandnews@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir